Japońskie firmy dążą do ujednolicenia specyfikacji i projektów statków w celu realizacji projektu międzynarodowego transportu skroplonego CO2 (LCO2) na dużą skalę począwszy od 2028 roku. Wykorzystując technologie i doświadczenie konstrukcyjne Mitsubishi Shipbuilding i Nihon Shipyard pracują nad stworzeniem infrastruktury dla morskich przewoźników LCO2, dążąc do ujednolicenia jej z transportem lądowym.
W stoczni Kawasaki Heavy Industries w Kobe zwodowano, 17 października br., czwarty okręt podwodny typu Taigei, przyszły JS Raigei (SS 516).
W stoczni Nagasaki Shipyard & Machinery Works należącej do koncernu Mitsubishi Heavy Industries (MHI) odbyła się ceremonia wodowania siódmego, z zaplanowanych 12, okrętu dla Japońskich Morskich Sił Samoobrony (Japan Maritime Self-Defense Force, JMSDF, lub Kaijō Jieitai). Nowe okręty mają stać się trzonem floty broniącej Wyspy Japońskie w obliczu groźnej postawy Chin, Korei Północnej i Rosji.
Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich (PKBWM) podjęła uchwałę o prowadzeniu badania wypadku promu Stena Nordica, do którego doszło w marcu br. w czasie manewrów na terenie gdańskiej stoczni. Prom z 27-osobową załogą podczas wyjścia z suchego doku uderzył w inną jednostkę.
W stoczni Mitsubishi Heavy Industries odbyła się ceremonia przekazania i pierwszego podniesienia bandery fregaty Mikuma. To czwarta fregata typu Mogami wzmacniająca potencjał Japońskich Morskich Sił Samoobrony (Kaijō Jieitai).
Mająca siedzibę w Jokohamie filia Mitsubishi Heavy Industries, ukończyła studium koncepcyjne statku do bunkrowania amoniaku we współpracy z INPEX Corporation. Statek będzie mógł dostarczać statkom paliwo amoniakalne, a projekt jest realizowany w związku z rosnącą popularnością amoniaku jako czystego źródła energii bez emisji CO2.
Japoński inwestor Akita Offshore Wind Corporation poinformował, że 2 lipca rozpoczął w porcie Noshiro instalację pełnowymiarowej morskiej turbiny wiatrowej, wykorzystując platformę SEP (Self-Elevating Platform).
Japoński potentat morski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zwodował pierwszy japoński prom napędzany LNG, będący jednym z dwóch promów zamówionych przez spółkę zależną MOL - Ferry Sunflower. Napęd gazowy ma być alternatywą dla tradycyjnego paliwa, dającego szansą na ograniczenie emisji w sektorze żeglugi.
Trwa koncentracja producentów turbin wiatrowych. Następni są dostawcy elementów. Będą również fuzje na rynku inwestorów. Producenci ropy i gazu umocnią swoją pozycję – wynika z ocen ekspertów.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie